malaysia

wisata di malaysia


 Masjid kapitan keling
1.Kota Kinabalu
   Kota Kinbalu yang terletak di pulau Kalimantan merupakan sebuah gerbang yang ramai untuk menuju Taman Nasional Kinabalu yang sudah sangat terkenal. Tempat tertinggi yang ada di taman ini adalah Gunung Kinabalu dengan ketinggian 13.400 kaki, yang juga merupakan sebuah puncak tertinggi yang berada di Malaysia dan termasuk dalam objek wisata paling menarik untuk yang suka mendaki gunung. Berjarak sekitar sembilan puluh mil dari sini, terdapat lintas alam untuk berkemah di belantara yang sangat menantang telah menanti Anda di Taman Nasional Crocker Range.

2. Johor Bahru
   Johor bahru merupakan sebuah kota yang terbesar nomor dua di Malaysia. Pada tahun 2012 dibuka dua buah taman hiburan yang besar, kota ini selalu siap menjadi destinasi utama untuk turis yang berkunjung. Banyak wisatawan yang merekomendasikan wisata Kuil Kaca Arulmigu Sri Rajakaliamman, sebuah kuil Hindu yang unik dan dihiasi dengan mosaik kaca yang menawan.


3.Georgetown
   Kekayaan sejarah serta keindahan yang dimiliki oleh Georgetown membuat banyak sekali turis yang berkunjung kota ini di sepanjang tahun. Georgetown menyajikan pemandangan Rumah Cheong Fatt Tze yang sangat terkenal, Masjid Kapitan Keling, dan juga terdapat banyak sekali kuil Buddha beratapkan emas. Banyak jug museum yang menyajikan peninggalan bersejarah negara, restoran dengan hidangan klasik Malaysia, dan tersedia puluhan pusat perbelanjaan, semua wisatawan dijamin akan dapat menikmati liburan di kota ini.

About Unknown

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.